Belangrijke wijzigingen
Vanaf 1 april 2025 zal er niet langer een papieren attest nodig zijn om recht te hebben op een tussenkomst voor jouw vervoer (verlaagd remgeld). De digitale attesten zullen door de ziekenhuizen rechtstreeks aan jouw ziekenfonds bezorgd worden.
Een belangrijke voorwaarde is dat je in orde bent met jouw aanvullende bijdrage om recht te hebben op een deze tussenkomst.
Aanvraagprocedure
Als je niet met eigen vervoer/openbaar vervoer naar het ziekenhuis kan komen, kan je vervoer regelen via MUTAS.
Mail: nationaal@mutas.be
Online aanvraagformulier: www.mutas.be/nl/requestformndzv/
Telefoonnummer: 078 15 95 95
Hulp nodig bij de aanvraag van het vervoer? Contacteer onze sociale dienst.
Wijziging methode betaling
De facturen betreffende het remgeld (eigen aandeel) zullen niet meer via de vervoersdienst aangeboden worden, maar zullen via Mutas verlopen. Je moet niet meer aan de vervoersdienst zelf betalen. De facturen via MUTAS zullen bij voorkeur per mail, of per post bezorgd worden.
Bij wanbetaling kan het zijn dat er geen vervoer meer kan georganiseerd worden, daarom is het belangrijk om tijdig te betalen.